شناسایی ۱۷۸ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در همدان 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از شناسایی ۱۷۸ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در کارگاه‌های استان و تحویل آنان به مراجع قانونی خبر داد.

یوسف شعبانی گفت: طرح سراسری گشت مشترک شناسایی اشتغال اتباع بیگانه در کارگاه‌های استان به منظور سیاست‌های وزارتخانه و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی اتباع بیگانه اجرا شده است.

او با اشاره به انجام ۷۸ بازرسی از واحد‌های کارگری استان، گفت: اشتغال اتباع خارجی در برخی صنوف ممنوع بوده و این فرصت‌های شغلی باید در اختیار جوانان استان باشد.

شعبانی گفت: واحد‌های کارگری برای به کارگیری اتباع بیگانه ۱۳ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال جریمه شدند که تاکنون یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال از آن وصول شده است.

او با تاکید بر عدم بکارگیری اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی از سوی کارفرمایان گفت: بازرسان این اداره کل بر فعالیت کارگاه‌ها نظارت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: شماره تلفن ستاد خبری ۶۳۶۹-۰۲۱ در ساعت اداری آماده دریافت گزارش‌های مردمی از اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی راه اندازی شده است و به محض دریافت گزارش اقدامات قانونی برای کارفرمایان متخلف اعمال خواهد شد.

به استناد قانون، استان همدان جزو مناطق ممنوعه برای اشتغال اتباع خارجی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار